måndag 30 mars 2009

Lyftning

Har ju haft motorn klar hemma i garaget en längre tid, och nu har det blivit dags att få B20:n på plats för att kunna jobba vidare med inredningen mm. Jag var hos brorsan i helgen och lånade en motorlyft så jag kunde lyfta upp motorn på kärran hemma i garaget och lyfta av den i båtverkstan.


Lite nervöst att ha en tung motor hängandes över de nyoljade friborden.....


Fick sätta ner motorn på en improviserad pall och ta ett nytt tag med längre kätting och förlängd bom på kranen för att kunna nå ner till botten på båten över sidorutan.


Tuchdown!



Fick såga ur ett par jack i två bottenstockar för att oljetråget och backslaget skulle gå fritt, men det var med i planeringen, ville vänta med att såga det så jag inte tar bort med trä än vad som behövs.
Nu återstår bara att schimsa in motorn på höjden så den stämmer mot axeln, jag har gjort motorbädden lite för låg med avsikt så jag räknar med att få lägga på ca 10mm under motortassarna.



Aktersoffan är nu redo för att ytbehandlas!





2 kommentarer:

Frun sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Frun sa...

Mmmmmm...vad soffan blev fiiin! Vad du kan, älskling!Motorn på plats. Det har du längtat länge efter, och nu sitter den där:-)