torsdag 26 mars 2009

Aktersoffa

Oljar på för fullt! under tiden oljan mättar träet, har jag börjat med att passa in bränsletanken i aktern. Jag kommer bara använda den ena av de två koppartankarna, det blir svårt att få plats med avgasutblås och svanhals om jag sätter i bägge tankarna som de var placerade, men tanken som kommer på plats är på ca 70 liter, så det räcker nog i alla fall! Med tankkonsollerna på plats blev det att börja med soffan som ska vara framför det hela, bygger ny stomme, men återanvänder både front, ryggstöd och sitsen till soffan. I ryggstödet är det två luckor så man kommer åt två fack över tankarna, så nu blir det ena facket ganska stort när det bara blir en tank.

3 kommentarer:

Annie sa...

Vad är en svanhals för någe och vad används den till? För mig låter det inte som att en svanhals bör ara inbyggd i aktern på en båt, men du vet ju att jag är ung och dum... Du jobbar på bra och det börjar bli riktigt fint nu pappa! Härligt =)

Bosse sa...

...ok! En svanhals siter på avgasröret innan det går ut i akterspegeln, den sitter där för att fördindra att vågor mm trycker in vatten bakvägen in i motorn då den är avstängd. Den kan se ut så här: http://www.bataccenten.se/db/popup.html?http://www.bataccenten.se/productImages/Xlarge/070650_656.jpg

Hoppas du har det bra i Rom!

Annie sa...

Aha, finurligt : )