måndag 5 april 2010

Nåtning del2

Nåtat klar däcket nu, även tagit bort maskeringen trots att nåtmassan inte riktigt härdat klart ännu. När den är färdighärdad ska jag slipa av lite lätt för att få bort lite ojämnheter, kladd, primer och klisterrester... men på det stora hela ser det mycket bra ut tycker jag.



I väntan på att kunna fortsätta med däcket började jag med avbärarlisten, den måste ju vara klar tills jag ska lacka däcket, så det är hög tid att få den klar.
Den ska bli i ek, så jag fick börja med att såga upp ett par större ekplankor i remsor 11*50mm.
Dessa har jag sen kört i hyven så de ligger nu på ca 9mm. Slitsamt att såga och hyvla ek på klena maskiner! tungt och hårt! men det går framåt, har nu provmonterat på listerna på skrovet för att passa in dem, återstår nu att fixa kvartsstav och slutmontera alltihopa.


Inga kommentarer: