onsdag 14 september 2011

Instrument till panelen

Har nu satt klart stringers över hela däcket, nu börjar man bättre se hur pass mycket däcket välver.
Påbörjat gångjärn till motorluckorna, en del sätter pianogångjärn i utkanten, men jag ttycker det är snyggare om man istället har en list där på samma vis som runt luckorna i övrigt. Det är dock inte helt trivialt att få till ett par gångjärn som gör det jobbet på ett bra sätt. Har nu i alla fall fått till ett par prototyper på dessa som "bara" ska modifieras lite så kanske det kan funka, återkommer med bilder senare!



Instrumentpanelen är limmad klar på plats, den sitter ju ihop med däcksbalkarna via stringers, så den är riktigt stadig nu, har även satt en list i underkant så den inte ska flexa där heller.
Instrumenten printade jag ut bilder på och tejpade på plats för att se att det verkade funka innan jag beställde dem från USA.



Beställde instrumenten i torsdags, och idag ligger de på mitt bord!
Tankgivaren i förgrunden.



 Givare till oljetryck och vattentemperatur samt diverse adaptrar ingick till quadinstrumentet.



 Instrumenten är i American Auto Meter:s serie "antique biege" med kupade glas....
de är såååå snygga!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hei
Super flotta instrumenter,kan du ge mig adressen ??
vill gærna bestælla.
Håller på och renoverar en 45 fots salongbåt från 1938.



Claes Werdenhoff

Bosse sa...

Instrumenten finns att beställa här:

http://www.autometer.com/gauges/antique-beige.html

MVH
Bosse W