torsdag 9 april 2009

Motorkåpa 3

Dessa 'kaninöron' på motorkåpans sidor är för att ansluta mot mittensitsen och blir ryggstödet för denna. Det var lite pilligt göra, jag ville ju att det ska se snyggt ut så jag gjorde en liten spegel där med.


Detta ska bli locket till motorkåpan, för att få en snyggare kant på den har jag sågat bort 10mm av kanten och limmar på en 10mm massiv mahognylist där istället. Tanken är att jag inte ska få några synliga plywoodkanter någonstans! Snabbtvingarna var lite för korta så jag fick improvisera en liten förlängning av dem med ett par remsor plywood...! har lagt plast mellan bordet och limningen så det inte ska sitta fast i bordet sen när limmet torkat.


Motorkåpan i väntan på locket, här kan man även se ryggstödet för mittenplatsen, inte riktigt slipat klart ännu bara, massiv mahognyskiva.


Inga kommentarer: