tisdag 21 april 2009

Durkar

Röd linoleummatta på durkarna är väl inte riktigt träbåtsmässigt tycker jag, så jag beslutade att ta bort dessa.... det är ju trots allt mahogny-durkar....


Så här blir det utan matta! lite bättre tycker jag. Då jag gjort om motorkåpan passar inte durkarna riktigt, så jag får modifiera så det ansluter mot kåpan.


Durkarna var lite spruckna, så när jag ändå ska passa in dem kan jag reparera dem så gott det går. Jag vill ju i möjligaste mån använda de gamla durkarna, så jag lusar i bitar så de ska se så 'orginal' ut som möjligt.


Mycket pyssel och pussel för att få allt på plats, framför allt är det mycket tidsödande att behöva klättra i och ut båten hela tiden. Kommer att kunna återanvända alla durkar utom mittendurken bak, den är för dålig och dessutom är det en massa hål borrade i den, förmodligen för någon form av bordsben.



Håller även på att montera in tanken som jag fått hem, väntar dock fortfarande på tanklocket som jag beställt men som inte kommit hem ännu. Sätter en bensinkran under tanken.




Inga kommentarer: