torsdag 18 februari 2010

Första Mahognyn på plats

Med handen i hyfsad ordning kan jag inte hålla mig ifrån båtten längre...
Den färdigmålade plywooden är nu skruvad på plats, för att det ska bli riktigt tätt har jag lagt en sträng Sika i alla skarvar och in mot ruffsargen.


Här ska det förhoppningsvis inte komma in någon fukt om det nu mot förmodan skulle komma ner under teaken. Har markerat var alla däcksbalkar finns, så det ska bli lätt att hitta fäste för skruven genom plywooden.


Första mahognyn lagd på plats, grovsågad än så länge...


Här går det undan, har redan kommit fram till halva sidan på babord sida innan det var dags att sluta för dagen.



Nu kan man börja ana hur det kommer se ut i aktern, har passat bitarna mot varandra men inte skruvat fast den slutgiltigt ännu. Temporärt skruvar jag fast bitarna med trallskruv från Biltema, men jag ska byta dem mot "riktig" skruv DIN 97 rostfri, men de har inte kommit hem ännu.




Inga kommentarer: