måndag 17 augusti 2009

Botten är nådd

Botten är nu målad två gånger med bottenfärg, hade tänkt att den skulle vara lite mera röd än vad resultatet blev... men denna färgen (Hempel) är i alla fall lite rödare än den gris-rosa färgen som International kallar för röd...


Fönsterramarna är kromade nu med.... nej inte på riktigt....
Har pratat med några krom-firmor, men det kommer ta några veckor att få dem klara, så jag bestämde mig för att vänta med att lämna in dem tills i vinter.
För att kunna ha ramarna på plats nu,och så att de ser ungefär rätt ut har jag spayat dem med Biltemas Chrome-effect ... lägger på ett lager lack utanpå det, så får det vara så tills jag kan plocka loss dem i vinter och få dem kromade på riktigt.


4 kommentarer:

Theo sa...

Är det inte det som kallas "tattarkrom"? Vad fint det blir!

//T

Bosse sa...

Ha Ha! jo det kanske stämmer att det gör, kanske inte ett politiskt korrekt uttryck, men i alla fall...

Ebba sa...

Har du provat att lacka redan? jag provade och fick jätte problem, blev matt och löste "chromet"

Bosse sa...

Jo, jag lackade på lite för att hålla det blanka på plats, det släpper ju bara man gnuggar på det. Mycket riktigt som du sa så blir det inte bra... lacken löser upp ytan och den blir randig efter penseln, nu ser det ner ut som grå färg.... ska göra ett nytt försök med spray-lack, men jag är tveksam att det kommer funka det heller...