måndag 23 februari 2009

Bordlagning mm

En förmodad grundkänning någon gång under årens lopp har lämnat spår i form av att en bit av ett bord har fläkts loss. Skadan är inte så stor utan det verkar som det har tätat bra i alla fall, men det är ju lika bra att fixa till det nu.
Så jag har fräst rent den skadade kanten, passat in en ny bit, limmat den på kanten mot landet (inte mot nästa bord) samt skruvat och proppat. När det har härdat klart ska jag ersätta de kopparnitar jag borrade ut när jag tog bort den skadade biten, och ersätta dem med rostfri M4 med bricka.


Har även målat klart tredje strykningen av järnmönja på botten, färgen ha täckt bra så det ser riktigt prydligt ut!


Nu när botten är målad kan jag passa in axelgenomföringen, axelstödet mm. behöver kapa till några bitar rostfri gängstång där standardlängderna inte räcker till...


Inga kommentarer: