söndag 30 oktober 2011

Inpassning av motor del 2

Modifierat oljetråg! lite mindre ger lite mer utrymme att sänka motorn...





Här kommer den sitta fint!jag behövde sänka de främre tassarna lite till men sen var det  inga problem.
Motorn kommer trots detta lite långt fram, men inte så farligt.



Axeln inpassad mot utgående fläns på backslaget, jag har ännu inte rätt axel och ingen medbringare...
tänker nog även sätta någon flexibel koppling mellan axeln och backslaget, det finns ju gott om plats.



Lite marginal till kölen... ca 5mm kvar, försänkte de två bultarna i köl-lasken som hamnade under backslaget, det gav ju 10mm extra manöverutrymme...



Så här kommer tassarna att hamna vid slutmonteringen




Underrede till sätet, själva sätet och ryggstödet är klart, eller klart r väl en överdrift, det är påbörjat i alla fall.
måste passas in ytterligare när mer grejor kommer på plats, kläs mm.
Kommer även få lite problem med avgaspiporna... de kommer passera väldigt nära ändan.... kommer nog få göra lite mer urtag på sätet för att avgasslangen ska kunna passera under.




Fick hem ett par brytare jag beställt till instrumentpanelen, Cole Hersee! skitdyra men snygga, helt rätt helt enkelt!



Sätter upp alla instrument, brytare, tändlås mm på en modell av instrumentbrädan, på så vis kan jag koppla upp allt, dra alla kablar och även testa att allt funkar som det ska innan det monteras i båten.
Eftersom allt utom instrumenten monteras från baksidan kommer jag inte ens behöva koppla isär speciellt mycket när jag fyttar grejorna.

1 kommentar:

Helena i Ljungsbro sa...

Coolt!