torsdag 8 januari 2009

Rutramar Tjohooo!

Har nu fått tag på rutramar till de fönstren i ruffen. Runda rutramar sitter ju på varenda Pettersson-båt, ovala sitter också på ganska många veteraner, menhur ofta ser man romb-formade lite sluttande rutramar till salu...? jo det kan jag tala om, jag har nu kollat hos de som säljer båtdelar både nytt och begagnat till veteraner, www.blocket.se mfl. På de tre år jag letat har jag inte hittat några som varit i närheten av rätt tills nu i veckan!
Nu är de i alla fall inköpta, så jag hoppas de dimper ner i brevlådan om några dagar, lite nytt krom kommer de nog behöva, men det är inte de enda delar som jag måste kroma om, så vi tar allt det i ett svep senare. Det fattas fortfarande några pollare och knap, och jag ska nog byta sökarlyktan jag har mot en mindre, kromlister ska fixas till sprutlisterna..... ja, ja, en sak i taget.

Var även och hämtade lite mahognylister och mahognyplyfan till rufftaket idag, håller även i skrivande stund på att blanda lite mera järnmönja, lager #3 i botten ska på vilken vecka som helst...?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ditt tålamod är avundsvärt!!!