lördag 24 januari 2009

Rufftak 7

Den hemmablandade mönjan är nu struken på undersidan av rufftaksplankorna. Mönjan är en blandning 50/50 med Zink/Järn, för att få ett bättre rötskydd. Plyfan på taket har även fått kanterna runt om tätade med epoxy, så snart det härdat ska taket putsas av en sista gång innan jag stryker det med med mönjan.


Passade även på att bygga en ny pall, lite större plattform på denna. När man håller på runt fördäck och ruffen blir det ett evigt flyttande av pallar annars, har på sistone haft en regel liggande från stegen ut på en pallbock.... lite vingligt kan jag medddela, så denna tror jag kommer till stor användning, ska bara komplettera med ett steg på framsidan så man kommer upp lite enklare, det blor ju en hel del spring upp och ner.... Plattformen går ju även att ha som en liten kompletterande arbetsbänk kanske?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag fattar inte hälften av det du håller på med, men det blir verkligen skillnad!

Säg till när det är premiärtur, då vill jag fota!!!!!!!!!!!!