torsdag 27 november 2008

Mönja & Fernissa

Började förnissa takbalkarna ikväll, har oljat dem ett antal gånger nu och det verkar ha tagit in bra, så nu ska det bli lite yta på dem. Har inte bestämt om jag ska ha blank eller halvblank...
jag kör med blank tills vidare och toppar kanske med halvblank om det blir för pråligt i taket sen. Tänker stryka sista gången på plats då allt sitter där det ska.
Blandade till en sats med järnmöja i kväll med, så den ska få stå till sig lite innan jag börjar stryka på den. Jag köpte en gammal glassmaskin på Hjärta till Hjärta för 40:- , den funkade jättebra att blanda med, omröraren går runt ganska sakta så den är rätt stark trots att den bara är på 20W. Jag blandade i några procent Xerotin i färgen så den ska torka lite snabbare, man kan visst ha upp till 10% (av linoljemängden) i färg man blandar själv, men jag nöjer mig med 3%.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så pysslig pappa : )