fredag 24 oktober 2008

Besök i verkstan


Började såga lite på listerna till nya rufftaket idag, plötsligt känns det som någon tittar på mig....

När jag vänder på huvudet sitter en liten mus på locket till soptunnan och tittar på mig, till synes helt obsvärad av min närvaro vandrar den runt på bänken, klättrar över bandsågen, rotar lite i sågspånet. Jag blev lite paff över det hela, verkade som musen var mera hemma här än vad jag är. Tänkte att jag kan ju knappast banka ihjäl den mitt på bänken så där bara... hittade en skruvburk som var tom som jag fångade in musen med, den verkade inte speciellt upprörd över det heller utan satte sig tillrätta i hörnet där det kommit med lite sågspån och bara tittade på mig. Eftersom jag är en blödig djurvän tog jag bara med den ut och placerade den bakom ett av de andra husen i närheten.

Inga kommentarer: