lördag 8 maj 2010

Sjösättning!

Förmodligen den regnigaste dagen på hela våren! hela eftermiddagen ösregnade det när jag var inbokad för sjösättningen...
Trots regnet gick det riktigt bra, tre plastbåtar och tre träbåtar var inplanerade på eftermiddagspasset. Ena tupperwarebåten fick problem med motorn och blockerear nu min båtplats, så jag fick ta en annan plats i väntan på att min blir ledig igen. Länspumpen får det inte för jobbigt, det läcker inte in mer än att de två 12-voltspumparna klarar jobbet galant. Har satt på SMS-monitoreringen, så SMS-en trillar in glesare och glesare nu framåt kvällen.



Regnet pärlar sig så fint på det nyfernissade fördäcket.

2 kommentarer:

Helena i Ljungsbro sa...

Och den FLYTER!

Grattis! Men jag gillar båtar bättre i solsken och bikini, än som dagens väder som krävde vinterjacka...

Agnes sa...

Grattis!